TV NL EN

Dit moet je weten voor je bezoek

We heten we je als vanouds welkom in De Balie! Uiteraard met alle voorgeschreven voorzorgsmaatregelen om je bezoek zo veilig en prettig mogelijk te maken. Lees hieronder veelgestelde vragen met antwoorden om je bezoek aan De Balie goed en veilig te kunnen plannen.

Door de coronamaatregelen ziet je bezoek er anders uit dan je van ons bent gewend. We stellen de veiligheid van onze bezoekers, sprekers en medewerkers voorop en nemen de voorgeschreven voorzorgsmaatregelen van het RIVM voor theaters in acht. Volg altijd de instructies van onze medewerkers en lees de informatie op de borden.

Kun je ons nog niet bezoeken? Wij blijven (bijna) al onze programma’s online aanbieden. Houd de programmapagina in de gaten waarvoor je belangstelling hebt: ca. 5 minuten voor aanvang zal de livestream starten.

Wat houden de maatregelen in?
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar. Waar nodig vind je in het gebouw markeringen en richtingaanwijzingen. De maximale capaciteit van onze zalen zijn dusdanig naar beneden afgesteld om ook hier de afgesproken afstand tot elkaar te kunnen nemen.
  • Om het onnodig passeren van bezoekersstromen te voorkomen wordt overlap bij de in- en uitloop van bezoekers aan (film)programma’s zoveel mogelijk vermeden.
  • Er zijn extra hygiënische maatregelen getroffen. Het aantal contactpunten is verminderd, er wordt frequenter en grondiger schoongemaakt en er is veelvuldig desinfecterende handgel beschikbaar voor bezoekers en medewerkers.
  • We verzoeken bezoekers van ons café-restaurant en terras zich altijd te registreren via ons reserveringsmodule. Let wel: het café-restaurant is vanaf 15 oktober tijdelijk gesloten.
Hoe kun je zelf bijdragen aan een prettig bezoek?
  • Kom alleen als jijzelf en je huishouden vrij zijn van verkoudheidsklachten.
  • Betaal uitsluitend contactloos / met PIN.
  • Kom ruim op tijd bij je programma of filmvertoning – zo kunnen we de instroom van bezoekers het beste spreiden.
  • Houd altijd 1,5 meter afstand van personen die niet tot jouw gezelschap behoren.
  • Geef elkaar ruimte.
Vragen en antwoorden
Ik heb een kaartje voor een filmvertoning/programma gekocht. Hoe weet ik of deze doorgaat?

Alle (film)programma’s gaan door. Mocht een programma tóch niet door kunnen gaan of volledig online plaatsvinden, dan worden kaarthouders hier z.s.m. per mail over geïnformeerd en vermelden wij het op de website.

Moet ik verplicht een mondkapje dragen?

We adviseren bezoekers dringend om zelf een mondkapje mee te nemen en te dragen tijdens hun bezoek, maar verplichten het nog niet. Je kunt voorlopig dus zelf beslissen waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Hoe ziet een bezoek aan het café-restaurant eruit?

Vanaf 15 oktober is het café-restaurant tot nader order gesloten, we verwelkomen je graag bij onze Take Away-bar.

Tot die tijd is een tafel reserveren verplicht (dit mag ook ter plekke gebeuren) met daarbij de inschatting dat jij en je gezelschap geen risico’s opleveren. Het gezelschap mag uit maximaal 2 personen en huishoudens bestaan zolang er 1,5 meter afstand wordt gehouden. Ons café-restaurant biedt hiervoor voldoende ruimte.

Het programma waar ik heen wil is uitverkocht. Is er een wachtlijst?

We werken op dit moment niet met (digitale) wachtlijsten. Programma’s zijn door het aantal beschikbare zitplaatsen sneller uitverkocht, maar er kunnen altijd weer kaarten vrijkomen. We adviseren je de programmapagina en onze sociale media in de gaten te houden voor alle updates. Je kunt altijd naar het programma komen en wachten tot alle bezoekers in de zaal zitten om de kassamedewerker te vragen of er nog plekken beschikbaar zijn. Maar dit is een gokje! Thuis online meekijken kan bijna altijd.

Waarom kan ik geen kaartje voor 1 persoon kopen?

In de Salon geldt door de beperkte capaciteit dat één ticket toegang biedt voor twee personen. Voor programma’s die in de Grote Zaal of Filmzaal plaatsvinden, geldt dit niet. Er zijn echter altijd uitzonderingen mogelijk, controleer je bestelling dus goed.

Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Controleer altijd je bestelling in de mail. Wij kunnen bij verkeerde bestellingen alleen binnen 48 uur na aankoop uw bestelling (deels) retourneren. In bijna alle andere gevallen kunnen wij reeds gekochte kaarten niet retourneren. Bezoekers die van hun kaarten af willen zien, zijn in de gelegenheid om hun kaarten zelf door te verkopen binnen hun netwerk of via platformen als TicketSwap. Zie ook onze Facebook evenementen, hierin kun je de via TicketSwap aangeboden kaarten aanbieden.

We stellen het op prijs als je tijdig je afmelding doorgeeft aan kassa@debalie.nl. Bij uitverkochte programma’s kunnen we dan een ander wellicht blij maken met jouw vrijgekomen plek.

Wanneer geldt het reductietarief?

Het reductietarief per persoon is geldig op vertoon van een studentenkaart, CJP-pas, Stadspas of Offscreen-pas.

Kan ik naast iemand uit mijn eigen huishouden zitten?

Kom je met één huishouden naar een programma en wil je naast elkaar zitten? Koop de kaart ‘2 personen – Wij komen met z’n tweeën’ om verzekerd te zijn van een plekje voor twee personen. Voorlopig is het helaas niet mogelijk om met een groter huishouden samen geplaatst te worden.

Mag ik zelf een zitplaats kiezen?

Bij uitverkochte programma’s in de Grote Zaal worden bezoekers bij binnenkomst door een medewerker richting mogelijke zitplaatsen begeleid. Er zijn vaste plekken in de zaal voor bezoekers die alleen en met z’n tweeën komen.

In de Filmzaal en Salon kun je zelf een zitplaats uitkiezen. Door de gelimiteerde toegestane capaciteit is het mogelijk om voldoende afstand van elkaar te houden. We vragen je wel zelf ook rekening te houden met elkaar bij het uitzoeken van een zitplaats.

Ik, mijn huishouden, of mijn gezelschap heeft verkoudheidsklachten. Wat nu?

Blijf thuis! Het RIVM geeft hier aan van welke klachten je minimaal 24 uur vrij moet zijn om restaurants en theaters te mogen bezoeken. Gekochte kaarten retourneren we helaas niet. Het programma is (bijna altijd) live te volgen via onze livestream. Jullie hoeven dus niets van de avond te missen.

We stellen het op prijs als je tijdig je afmelding doorgeeft aan kassa@debalie.nl. Bij uitverkochte programma’s kunnen we dan een ander wellicht blij maken met jouw vrijgekomen plek.

Hoe verversen en/of circuleren jullie de lucht in de zalen?

Ons ventilatiesysteem is ten alle tijden ingeschakeld. De koeling (airco) is momenteel uit voorzorg niet ingeschakeld. Het ventilatiesysteem werkt op basis van aanvoer van buitenlucht, en niet op basis van recirculatie van binnenlucht.

We volgen de voorgeschreven voorzorgsmaatregelen en updates van rijksoverheid en RIVM op de voet.

We danken jullie voor het vertrouwen! Toch nog vragen? Stel ze gerust aan kassa@debalie.nl of communicatie@debalie.nl, we informeren je graag verder.

Vind jouw avondje uit…