Corona FAQ
We stellen de veiligheid van onze bezoekers, sprekers en medewerkers voorop en nemen de voorgeschreven voorzorgsmaatregelen van het RIVM voor theaters in acht. Volg altijd de instructies van onze medewerkers en lees de informatie op de borden. Lees hieronder veelgestelde vragen met antwoorden over je bezoek aan De Balie.
Wat houden de maatregelen in?
Sinds 25 februari zijn de coronamaatregelen verder versoepeld voor een bezoek aan het theater, de bioscoop en het café-restaurant. Er gelden geen sluitingstijden meer en er hoeft geen 1,5 meter afstand gehouden te worden. Mondkapjes en een vaste zitplaats zijn niet verplicht.
Vragen en antwoorden
Hoe ziet een bezoek aan het café-restaurant eruit?
Je bent van harte welkom in ons café, restaurant of op ons terras om te ontbijten, lunchen en dineren. Reserveren kan via onze website of ter plaatse.
Ik heb een ticket voor een filmvertoning/programma gekocht. Hoe weet ik of deze doorgaat?
Mocht een programma niet door kunnen gaan of volledig online plaatsvinden, dan worden kaarthouders hier z.s.m. per mail over geïnformeerd en vermelden wij het op de website.
Ik heb een ticket voor een programma dat is verplaatst. Wat nu?
Het gekochte ticket blijft geldig. Je ontvangt zo snel mogelijk meer informatie per e-mail.
Ik heb een ticket voor een programma dat is afgelast. Wat nu?
Je ontvangt zo snel mogelijk een e-mail over de restitutie of het doneren van het bedrag van je ticket.
Ik heb een ticket voor een programma dat online plaats vindt. Wat nu?
De livestream begint 5 min voor de start van het programma en is online te bekijken op de debalie.nl of de huidige programmapagina.
Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Controleer altijd je bestelling in de mail. Wij kunnen bij verkeerde bestellingen alleen binnen 48 uur na aankoop uw bestelling (deels) retourneren. In bijna alle andere gevallen kunnen wij reeds gekochte kaarten niet retourneren. Bezoekers die van hun kaarten af willen zien, zijn in de gelegenheid om hun kaarten zelf door te verkopen binnen hun netwerk of via platformen als TicketSwap.
We stellen het op prijs als je tijdig je afmelding doorgeeft aan kassa@debalie.nl. Bij uitverkochte programma’s kunnen we dan een ander wellicht blij maken met jouw vrijgekomen plek.
Wanneer geldt het reductietarief?
Het reductietarief per persoon is geldig op vertoon van een studentenkaart, CJP-pas, Stadspas of Offscreen-pas.
Hoe verversen en/of circuleren jullie de lucht in de zalen?
Ons ventilatiesysteem is te allen tijde ingeschakeld. Het ventilatiesysteem werkt op basis van aanvoer van buitenlucht, en niet op basis van recirculatie van binnenlucht.
We volgen de voorgeschreven voorzorgsmaatregelen en updates van rijksoverheid en RIVM op de voet.
We danken jullie voor het vertrouwen! Toch nog vragen? Stel ze gerust aan kassa@debalie.nl of communicatie@debalie.nl, we informeren je graag verder.