TV NL EN

Corona FAQ

Door de coronamaatregelen ziet je bezoek er anders uit dan je van ons bent gewend. Lees hieronder veelgestelde vragen met antwoorden om je bezoek aan De Balie goed en veilig te kunnen plannen.

We stellen de veiligheid van onze bezoekers, sprekers en medewerkers voorop en nemen de voorgeschreven voorzorgsmaatregelen van het RIVM voor theaters in acht. Volg altijd de instructies van onze medewerkers en lees de informatie op de borden.

Wat houden de maatregelen in?
  • Vanaf 25 september vervalt, volgens overheidsbeleid, de 1.5m maatregel. Jouw ticket is hierdoor enkel geldig in combinatie met een geldige QR-code in de CoronaCheck app.
  • Indien je niet in het bezit bent van een vaccinatie- of herstelbewijs en je toch naar ons programma wilt zal je een test moeten doen. Via testenvoortoegang.org kan je zien welke testlocaties bij jou in de buurt zijn.
  • Om het onnodig passeren van bezoekersstromen te voorkomen wordt overlap bij de in- en uitloop van bezoekers aan (film)programma’s zoveel mogelijk vermeden.
  • Er zijn extra hygiënische maatregelen getroffen. Het aantal contactpunten is verminderd, er wordt frequenter en grondiger schoongemaakt en er is veelvuldig desinfecterende handgel beschikbaar voor bezoekers en medewerkers.
  • We verzoeken bezoekers van ons café-restaurant en terras zich altijd te registreren via de daarvoor bestemde briefjes op tafel of onze reserveringsmodule.
Hoe kun je zelf bijdragen aan een prettig bezoek?
  • Kom alleen als jijzelf en je huishouden vrij zijn van verkoudheidsklachten.
  • Betaal uitsluitend contactloos / met PIN.
  • Kom ruim op tijd bij je programma of filmvertoning – zo kunnen we de instroom van bezoekers het beste spreiden.
  • Geef elkaar ruimte.
Vragen en antwoorden
Ik heb een kaartje voor een filmvertoning/programma gekocht. Hoe weet ik of deze doorgaat?

Alle (film)programma’s gaan door. Mocht een programma tóch niet door kunnen gaan of volledig online plaatsvinden, dan worden kaarthouders hier z.s.m. per mail over geïnformeerd en vermelden wij het op de website.

Hoe ziet een bezoek aan het café-restaurant eruit?

Je bent van harte welkom in ons café, restaurant of op ons terras. Reserveren kan via onze website of ter plaatse. Van woensdag t/m zaterdag is het mogelijk om bij ons te dineren. De overige dagen is ons café-restaurant wel open, maar serveren wij geen diner.

Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Controleer altijd je bestelling in de mail. Wij kunnen bij verkeerde bestellingen alleen binnen 48 uur na aankoop uw bestelling (deels) retourneren. In bijna alle andere gevallen kunnen wij reeds gekochte kaarten niet retourneren. Bezoekers die van hun kaarten af willen zien, zijn in de gelegenheid om hun kaarten zelf door te verkopen binnen hun netwerk of via platformen als TicketSwap.

We stellen het op prijs als je tijdig je afmelding doorgeeft aan kassa@debalie.nl. Bij uitverkochte programma’s kunnen we dan een ander wellicht blij maken met jouw vrijgekomen plek.

Wanneer geldt het reductietarief?

Het reductietarief per persoon is geldig op vertoon van een studentenkaart, CJP-pas, Stadspas of Offscreen-pas.

Ik, mijn huishouden, of mijn gezelschap heeft verkoudheidsklachten. Wat nu?

Het RIVM geeft hier aan van welke klachten je minimaal 24 uur vrij moet zijn om restaurants en theaters te mogen bezoeken. Gekochte kaarten retourneren we helaas niet. Het programma is (bijna altijd) live te volgen via onze livestream. Jullie hoeven dus niets van de avond te missen.

We stellen het op prijs als je tijdig je afmelding doorgeeft aan kassa@debalie.nl. Bij uitverkochte programma’s kunnen we dan een ander wellicht blij maken met jouw vrijgekomen plek.

Hoe verversen en/of circuleren jullie de lucht in de zalen?

Ons ventilatiesysteem is te allen tijde ingeschakeld. Het ventilatiesysteem werkt op basis van aanvoer van buitenlucht, en niet op basis van recirculatie van binnenlucht.

We volgen de voorgeschreven voorzorgsmaatregelen en updates van rijksoverheid en RIVM op de voet.

We danken jullie voor het vertrouwen! Toch nog vragen? Stel ze gerust aan kassa@debalie.nl of communicatie@debalie.nl, we informeren je graag verder.

Vind jouw avondje uit…