TV NL EN

We zijn weer open!

Kom je weer films kijken, naar programma’s of een hapje eten bij ons?

We zijn sinds 1 juni weer open, coronaproof natuurlijk. De foto hierboven is nog uit de oude werkelijkheid. Benieuwd hoe het nu is? Kom ook! Dit moet je weten voor je bezoek:

Ik wil naar een film of programma, kan ik aan de kassa een kaartje kopen?
Alle kaarten kun je de komende tijd alleen online kopen via de website van De Balie. Hier vind je het volledige programma en hier onze filmprogrammering. In juni is de maximum capaciteit voor een zaalprogramma 30 bezoekers.

Het kassaloket in De Balie is voorlopig niet open voor kaartverkoop. De kassa is wel telefonisch te bereiken van 10:00 tot 21:00 uur via 020 5535 100.

Heb je kaarten voor een programma dat niet is doorgegaan en heb je daarover nog geen mail ontvangen? Neem dan contact op met de kassa via kassa@debalie.nl.

Ik wil een hapje eten of naar het terras van De Balie, hoe regel ik dat?
Wees welkom! We zijn vanaf 09:00 uur geopend voor ontbijt, koffie, lunch, borrel en diner. We vragen bezoekers vooraf een plek te reserveren in het café-restaurant of op het terras via onze website.

Lijkt het online of we helemaal vol zitten? Bel dan even met ons café via 020 5535 130. We hebben misschien toch nog een plekje voor je!  

Wat doet De Balie om mijn bezoek veilig te maken?
We volgen de voorschriften vanuit de overheid en de aanbevelingen vanuit de brancheorganisatie voor theaters op. Het is de verantwoordelijkheid van de bezoekers zelf om alleen in goede gezondheid en in beperkt gezelschap naar De Balie te komen.

Bezoekers met vooraf gekochte kaartjes voor films en zaalprogramma’s en bezoekers met een reservering voor het café-restaurant hebben via twee aparte ingangen aan de Hirschpassage toegang tot De Balie (zijkant pand). Zie de plattegrond hieronder. In De Balie zijn aparte looproutes voor de verschillende bezoekers ingericht en we voeren extra hygiënemaatregelen in de zalen, het café-restaurant en op het terras. 

Let op: de hoofdingang van De Balie is voorlopig niet toegankelijk. Daar is onze Take Away bar ingericht voor afhaal en voor de bestellingen van terrasgasten. Wil je eten bestellen en afhalen bij De Balie? Bekijk hier onze Take Away menukaart.

Ik wil De Balie voorlopig nog niet bezoeken, maar ik vind het wel belangrijk dat het gesprek over onderwerpen die ons allemaal aangaan weer publiek wordt gevoerd. Hoe kan ik De Balie daarin steunen?
We zijn erg blij dat velen het publieke gesprek en De Balie een warm hart toedragen. De mogelijkheden om Vriend van De Balie te worden en andere lidmaatschappen vind je hier.

Met jouw steun zorgt De Balie ervoor dat onze programma’s over actuele, maatschappelijke onderwerpen onafhankelijk blijven, dat ze voor iedereen toegankelijk zijn, en dat ze het publiek, de pers en de politiek breed bereiken.

Waarom zijn de ticketprijzen verhoogd?
We vragen voor de zaalprogramma’s tijdelijk een coronatoeslag per kaartje om alle benodigde maatregelen voor een goede ontvangst van een beperkt publiek en onze gasten te kunnen bekostigen. We bieden verschillende aantrekkelijke eet- en borrelarrangementen aan bij de ticketverkoop. Daarnaast zenden we zoveel mogelijk programma ook online uit. Daarvoor stellen we een vrijwillige kijk- en luisterbijdrage -die bij ieder programma direct te doen is- van onze online bezoekers enorm op prijs. De kijk- en luisterbijdrage komt volledig ten goede aan de (online) programmering van De Balie. 

We zijn ontzettend blij dat we je weer mogen ontvangen, tot gauw in De Balie! 

Blijf op de hoogte

Mis nooit meer een programma! Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van De Balie

Inschrijven