De Balie zoekt een Manager Horeca (38 uur)
In het hart van Amsterdam produceert De Balie talkshows en publieke programma’s over thema’s die ons allemaal aangaan voor zeer veel verschillende groepen. Met haar programmering vraagt De Balie voortdurend aandacht van publiek, politiek en media voor ontwikkelingen in de samenleving.
In bijna 40 jaar is De Balie uitgegroeid tot een fenomeen op het gebied van spraakmakende gesprekken en ontmoetingen, films en kunstprojecten. Onze programma’s zijn vaak een mengvorm van kunst: film, theater, literatuur, muziek of beeldende kunst. In De Balie hebben we een levendige horeca met 120 zitplekken. De Balie maakt jaarlijks ongeveer 450 eigen programma’s, en we vertonen meer dan 2000 films in onze filmzaal. Hiernaast verhuren we onze zalen aan veelal culturele partijen, en verzorgen we hier de banqueting voor, uit eigen keuken.
We zijn op zoek naar een Manager Horeca. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het horecateam waaronder de floormanagers, de openers en sluiters, en werk je nauw samen met de chef-kok, de medewerkers van de afdeling verhuur en productie. Je bent verantwoordelijk voor de financiële gezondheid van deze afdelingen, het medewerkersbeleid, een fijne werksfeer en het halen van gestelde targets. We hebben ongeveer 48 horecamedewerkers in dienst die ook de kassa en publieksbegeleiding verzorgen.
Als horecamanager signaleer je problemen en lost deze op zodat de afdelingen soepel kunnen functioneren. Je coacht en motiveert de floormanagers om hun leidinggevende rol in te nemen en het team te verbinden.
Wat ga je doen?
- Je bent eindverantwoordelijk voor de horeca, waaronder ook de uitvoering van de banqueting.
- Je optimaliseert de bezoekerservaring door het goed aansturen van verschillende bedrijfsprocessen;
- Je geeft leiding aan de horeca en aan de banqueting;
- Je stuurt op marges en houdt de inkoop/verkoop nauw in de gaten;
- Je bent resultaatverantwoordelijk voor de omzet;
- Je zorgt voor verbetering van werkprocessen;
- Je doet voorstellen voor jaarlijkse prijsstijgingen, verbeteringen en overkoepelende zaken;
- Je rapporteert aan de operationeel manager.
Wie zoeken we? Je…
- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als leidinggevende in de horeca;
- Beschikt over voldoende productkennis (wijnkennis is een pré)
- Bent sterk met cijfers/inslag/marges;
- Hebt een overkoepelende blik en kunt meerdere processen tegelijk aansturen;
- Ziet waar kansen liggen ter verbetering van omzet van horeca;
- Je vindt het niet erg je handen uit de mouwen te steken en een goed voorbeeld te zijn op de werkvloer;
- Bent kritisch, hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kan goed tegen stressvolle situaties;
Wat breng je mee?
Belangrijker dan de specifieke kennis en vaardigheden vinden we je competenties. Mensen die werken in De Balie typeren zich als nieuwsgierig, maatschappelijk betrokken, dapper en gastvrij.
Wat bieden wij?
- Een fulltime dienstverband met een marktconform salaris, afhankelijk van leeftijd en ervaring;
- De mogelijkheid om naar hartenlust onze programma’s en films te bezoeken;
- De kans om je te ontwikkelen op een prominente plek waar altijd wat gebeurt;
- Een inspirerende, dynamische en internationale werkplek in het hart van Amsterdam;
- Een open, professioneel en bevlogen team van collega’s.
Solliciteer
Stuur je motivatiebrief met cv o.v.v. “Sollicitatie Manager Horeca” naar hr@debalie.nl. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Lena Doppenberg via lena.doppenberg@debalie.nl
Referentieonderzoek zal onderdeel vormen van deze sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Solliciteer
Stuur je motivatiebrief met cv o.v.v. “Sollicitatie Manager Horeca” naar hr@debalie.nl. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Lena Doppenberg via lena.doppenberg@debalie.nl
Referentieonderzoek zal onderdeel vormen van deze sollicitatieprocedure. De vacature sluit zodra er voldoende geschikte kandidaten gevonden zijn.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.