TV NL EN

Een brave nieuwe wereld

Sociale netwerken bouwen met Big Data en AI aan een enorme reputatie economie. Wat doe je als je weet dat de data die van je verzameld wordt de kansen in je leven beïnvloedt? Word je dan voorzichtiger? Braver?

In samenwerking met:
Programmamaker:

Massaal geven we onze data weg. Dit is ook niet zo gek, want de wereld die schuil gaat achter alle informatie die over ons verzameld wordt, is niet meteen zichtbaar. Maar wat doe je als je weet dat je openbare gegevens de kansen in het leven beïnvloeden? Word je dan voorzichtiger? Braver?

Wanneer het gaat over sociale controle door middel van Big Data wijst men vaak naar China. Maar ook in het Westen kan men met al onze gegevens sociale scores vormen en ons sociaal kapitaal in cijfers uitdrukken. Sociale netwerken bouwen aan een enorme reputatie economie. Tijdens het programma spreken we over de verschillende manieren waarop onze gegevens worden verzamelt en ingezet en wat dat betekent voor onze maatschappij.

Sprekers:

Frank de Beun is de algemeen directeur van EDM, een bedrijf dat organisaties helpt te transformeren naar een data gedreven klantcontact. De Beun is expert op het gebied van databased marketing en weet hoe persoonsgegevens in de praktijk gebruikt worden.

Tijmen Schep is techcriticus en privacy designer. Hij spreekt veel over de wereld die schuil gaat achter Big Data, hoe dit onze privacy schaadt en wat de mogelijke gevolgen zijn voor onze maatschappij.

Eva van den Broek is gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze verdiept zich in de impact die Big Data heeft op ons gedrag en helpt organisaties om kennis over gedrag toe te passen.

Sprekers:

Tijmen Schep is techcriticus en privacy designer. Hij spreekt veel over de wereld die schuil gaat achter Big Data, hoe dit onze privacy schaadt en wat de mogelijke gevolgen zijn voor onze maatschappij.

Eva van den Broek is als gedragseconoom en oprichter van Behavioral Insights. Ze verdiept zich in de impact die Big Data heeft op ons gedrag en ontwikkelt interventies om zo wetenschap en praktijk te verbinden.

Frank de Beun is de algemeen directeur van EDM, een bedrijf dat organisaties helpt te transformeren naar een data gedreven klantcontact. De Beun is expert in databased marketing en weet hoe persoonsgegevens in de praktijk gebruikt worden.

Speakers

Tijmen Schep techcriticus en privacy designer
Frank de BeunAlgemeen Directeur EDM
Eva van den BroekGedragseconoom

Speakers

Zoë PapaikonomouFoto: Hajar Scholten