Live webcast from 16:00 C.E.S.T. Video On Demand: De Balie TV + De Balie Vimeo. How can we present the European Union in an attractive way to its citizens in these unstable times? How can Europe’s story of peace, cooperation and solidarity be communicated in a new and attractive way to large audiences?
During a 4-day Eurolab photographer Wolfgang Tillmans and architects Rem Koolhaas & Stephan Petermann, together with a group of artists and creatives from all over Europe, have gone on a 4-day fact-finding mission what has gone wrong in the last 25 years of communicating Europe and how to make a new start. During the last day of the Forum on European Culture they will share the outcomes and present a comprehensive toolbox of ideas, visuals and strategies that can be used to communicate the EU in times of rising nationalism, populism and the growing support of far-right parties. How can we rebrand the EU?
The Eurolab, an initiative of Forum on European Culture & initiators Wolfgang Tillmans, Rem Koolhaas and Stephan Petermann, takes place during the second edition of the Forum on European Culture in Amsterdam. During a 4-day programme of workshops and interviews sessions they explore new ideas to communicate the EU in the run-up to the European elections in May 2019.
This programme is a part of the second edition of the Forum on European Culture: “Act for Democracy!”. At a time when the future of Europe is more uncertain than ever before, we bring together leading and inspiring artists, thinkers, economists and politicians during a 4-day interdisciplinary programme to discuss Europe and its future. Hoe brengen we vandaag de dag nog de Europese Unie aan de man? Hoe kan de Europese boodschap van vrede, samenwerking en solidariteit op een nieuwe en aantrekkelijke manier verkocht worden aan een groot publiek? Tijdens het vierdaagse Eurolab gaan fotograaf Wolfgang Tillmans en architecten Rem Koolhaas & Stephan Petermann, samen met een groep kunstenaars uit heel Europa, op een missie om uit te zoeken wat er de afgelopen 25 jaar mis is gegaan in de communicatie van de EU en hoe we daar verandering in kunnen brengen. Op de laatste dag van het Forum on European Culture delen zij hun uitkomsten met het publiek. En presenteren een concrete campagne met ideeën beelden en strategieën voor de rebranding van Europa in tijden van nationalisme, populisme en de toenemende populariteit van extreem-rechtse partijen. Het Eurolab, een initiatief van Forum on European Culture & initiatiefnemers Wolfgang Tillmans, Rem Koolhaas en Stephan Petermann, vindt plaats tijdens de tweede editie van het Forum on European Culture in Amsterdam. Tijdens een 4-daags programma van workshops en interview sessies onderzoeken ze hoe we de EU kunnen verkopen in aanloop naar de Europese verkiezingen in mei 2019. More information: www.cultureforum.eu