TV NL EN

NTF Pro: Podiumpas, prijsstelling en cultuurmarketing

Heel even leek het abonnement passé. Maar het is helemaal terug. Denk aan Netflix, Spotify, abonnementen voor deelauto’s en studentenfietsen of onbeperkte filmpassen. Liggen daar kansen voor de culturele sector?

Georganiseerd door

Heel even leek het abonnement passé. Het publiek, zo leek het, kocht liever last-minute en wilde maximale flexibiliteit. Maar het een sloot het ander niet uit, zo blijkt. Het abonnement is helemaal terug. Denk aan Netflix, Spotify, abonnementen voor deelauto’s en studentenfietsen of onbeperkte filmpassen. Liggen daar kansen voor de culturele sector?

Sinds twee jaar draait er een pilot-project met de Podiumpas, waarmee de bezoeker onbeperkt naar het theater kan voor een vast bedrag per maand. We kijken naar de ervaringen en resultaten van de pilot, we praten over kansen en bedreigingen (zorgt de pas voor meer bezoekers of snijden we ons in de vingers) en we vragen hoe We Are Public en Cineville het aanpakken. We leren ook van elkaars best practices. Hoe pakken de verschillende podia het aan, hoe meten ze de resultaten en wat brengt het op – zowel aan inkomsten als in klantbinding?

Met o.a. Joep Grooteman, hoofd Marketing NTF en projectleider van de Podiumpas.