TV NL EN

Stadsleven ‘Stad zoekt merk’

DUUR
120 minuten

Gemist? Video's komen op De Balie TV en De Balie Vimeo. Bezuinigingen dwingen steden een andere financiële bronnen te zoeken om de kosten van infrastructuur en openbare ruimte te dragen. Bedrijven blijken maar al te graag in dat gat te springen. De commercie als hoeder van onze stedelijke openbare ruimte: zegen of zorg?
Programma
Joop de Boer, co-founder van Pop-Up City en Golfstromen, presenteert succesvolle internationale casussen van brand urbanism uit zijn onderzoek dat hij de afgelopen twee jaar heeft gedaan Samen met Rinske Brand, oprichter van BRAND, the urban agency, onderzoeken we wat de kansen en voorwaarden zijn voor een samenwerking tussen merk en stad in Nederland Rommy Albers senior curator bij onze vaste partner EYE presenteert een fragment uit een pas gerestaureerde film over de Olympische spelen in Amsterdam uit 1928 Michiel van Iersel, oprichter Non-Fiction, signaleert dat merken zich ook aan de erfgoedsector en monumentenzorg willen verbinden. Hoe hierop te anticiperen? Hij gaat hierover in gesprek met Aart Oxenaar, directeur Monumenten en Archeologie bij de Gemeente Amsterdam Op het gebied van smart cities werken steden al graag samen met bedrijven. Albert Seubers, hoofd Global Strategy IT in Cities bij Atos, en Guus Sluijter, strategisch adviseur Gemeente Eindhoven en directeur van het Dutch Institute for Technology, Safety and Security komen vertellen over het CityPulse project waarmee het uitgaansgebied Stratumseind in Eindhover veiliger gemaakt wordt Joris Duindam, strategic manager van JCDecaux dat reclamedragend straatmeubiliair maakt, vertelt waarom en hoe zijn bedrijf graag met steden wilt samenwerken Over Stadsleven
Elke maand leidt journalist en auteur Tracy Metz de live talkshow Stadsleven. Steeds belicht ze een ander thema over het leven in steden in het algemeen en in Amsterdam in het bijzonder. Vaste partners zijn De Groene Amsterdammer en EYE Filminstituut.​