
Foto: Nichon Glerum
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen gaan we aan de hand van Happy Hour, een vlijmscherpe parodie op de Nederlandse politiek van theatergroep mugmetdegoudentand, in gesprek met journalist Sheila Sitalsing en voormalig journalist en woordvoerder Tino Wallaart.
Hoe gaan we de polarisering en het wij-zijdenken in de samenleving tegen? Wat blijft er over van de waarheid in de politieke arena als stemmers zich steeds verder ingraven in hun eigen bubbel? Een avond die je laat nadenken over je eigen stemgedrag.
In Happy Hour ontmoeten 3 vrouwen elkaar in een bar. Al snel komen ze lijnrecht tegenover elkaar te staan, en ontstaan discussies die niet alleen grappig, intelligent en doordrenkt van absurditeit zijn, maar die ook vragen oproepen. Wie heeft er gelijk, en welke mening deugt?
Na afloop van de voorstelling gaan we in gesprek met Sheila Sitalsing, journalist en columnist bij De Volkskrant, en met Tino Wallaart, voormalig journalist en woordvoerder voor de ministers Plaskerk en Cramer.
Happy Hour wordt gebracht door actrices Lineke Rijxman, Malou Gorter en Rosa van Leeuwen. De tekst werd geschreven door Lineke Rijxman, met bijdragen van Sheila Sitalsing en theatermakers Rebekka de Wit en Joan Nederlof.
Met



Misschien ook interessant voor jou
Op woensdag 2 maart 2022 om 17.00 uur organiseren De Balie, de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Vrije Universiteit (VU) een verkiezingsdebat dat voor iedere Amsterdamse student van belang is. De lijstrekkers van 9 Amsterdamse politieke partijen (GroenLinks, D66, PvdA, VVD, JA21, DENK, Volt, PvdD en BIJ1) hebben toegezegd aanwezig te zijn. Ze gaan

Dit programma vindt online plaats, en is geen onderdeel van het Genootschap der Rede. Het afgelopen jaar kwam Lilianne Ploumen in de schijnwerpers te staan toen zij na het plotselinge vertrek van Lodewijk Asscher de nieuwe leider van de Partij van de Arbeid werd. Ploumen werd geprezen voor haar vastbeslotenheid om met GroenLinks als één

Het publieke debat wordt gevoerd in kranten, talkshows en zaaltjes door het land. Openbaar, voor iedereen te lezen of te zien. Maar vaak vertelt wat achter de schermen gebeurt meer over de maatschappij dan wat on the record wordt gezegd. Zo zegt wie niet komt spreken soms evenveel als wie wel het woord neemt. Daarom
